tisdag . i'd be a billionaire

Översvämning, bilkörning, översvämning, jakt, tvätt, hundpromenad, översvämning, gummistövlar, översvämning, hästar, bilar, ägg, sopor, bilkörning, översvämning, allsång, översvämning, tvätt, mat.

Ungefär så såg min jobbdag ut, om man adderar lite trötthet och översvämning. Behöver jag nämna att det var översvämning lite överallt. Fick ju fin övning i att undvika vattenplaning iallafall. Igårkvällen blev lite sen, vi var engelska (vi icke engelsmän) och spenderade kvällen på "the local pub" med kinamat som avslut. En trevlig kväll men tröttheten var överhängande kvart i sex i morse. Men upp kom jag. Jobbade mina sju timmar i sträck, så kan det bli ibland. 6.45-13.45. Borde dock ha ätit mer än ett äpple under tiden.  

När jag slutat sov jag en stund och bara tog det lugnt. Hann ändå med en sväng till affären, diska och hämta Gini innan klockan åtta. Hennes kommentar när jag sa att jag egentligen inte jobbade längre "we should pay you an extra pound", hon kan allt uttrycka sig ibland. När hon kom hem hade dom massa mat kvar från jakten som va här tidigare (därav alla hästar, transporter och människor överallt), det enda hon ville ha va kött och "Chocolate crunch". Nu film, Racing Stripes.






Soluppgång a la England.


Det här är vanligtvis en väg, som man måste köra på för att ta sig någonstans överhuvudtaget.


Bor man i England måste man ha en bild på får.


Vanligtvis är det bara en liten bäck närmast kameran, resten är mest gräs, utan vatten.


Och till sist, så här ser grönt gräs ut mamma.


Today for you, tomorrow for me. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0