onsdag . och mycket blir man mätt av

Äntligen nyduschad och popcorn och film redo, samma film som igår, jag såg liksom inte klart den. Sitter och funderar över flygresor. Fick beröm av mamma för min fina planering under min födelsedags-semester. Kan dock inte beställa biljetter förrän jag fått veta en sak till. Men om sex veckor från nu befinner jag mig någon helt annan stans, fina tanke. Mammas mail hade med sig andra bra nyheter också, åh vad det är kul med positiva mail, tack mamma.

Dagen har jag spenderat i stallet. Aningen kallt men härligt soligt. Under förmiddagen sysslade vi med mockning och hästutsläpp och sånt. Stängde grindar i leran med, vet inte hur många gånger jag nästan fastnade. Efter kafferasten red vi. Först red jag och Charlotte Cliff och Prince, den sistnämda var inte på humör. Sen red vi ut en sväng till med Nikki, då red jag Johnny. Han har haft semester i en månad så fy vad härligt det var att sitta på honom igen. Han är min favoritponny än så länge, han är liksom knäppast. Skoj skoj med andra ord, gjorde min dag lite.

Efter en extremsen lunch skulle vi ta in hästar, insåg att vi har en för mycket, härligt. Så gammeltant Rusty fick gå ute med en av korna under natten. Hon är den enda hästen som är äldre än mig, 22 år gammal. Jag och Millie funderar på att göra henne till en av hundarna och ta med henne på hundpromenader och så, det skulle man kanske göra, hm.


SötRusty.

To me you're positive energy. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0