onsdag . don't go for second best baby

Det är såhär att vi har ett takfönster i våran stuga och saken är den att när det regnar så hörs det väldigt väl. Idag har det smattrat mot den där rutan hela dagen. Inte kul. Speciellt inte eftersom jag har tillbringat dagen utomhus med hästarna. Ägnade förmiddagen åt att mocka och släppa ut hästar. Det är lagom skoj när leran nästan täcker mina gummistövlar (okej jag erkänner att jag har jättesmå fötter, alltså barnstorlek på stövlarna, likamed korta skaft).      

Efter lunchen (som bestod av kycklingsallad med blodiga tomater, ja jag skar mig i fingret, lyckat) red jag ut med Nikki och Charlotte, jag red Cliff, och det fina är att någon gång på vägen tillbaka lossnade det i hjärnan (och med andra ord också i ryggen där själva problemet egentligen sitter) och jag kunde helt plötsligt balansera rätt. Satt där som ett fån med leendet på läpparna resten av vägen hem, det finns vissa fördelar med att rida sist.

Sen plockade vi in hästar, mer lera, underbart. Vi hann med att städa skrittmaskinen och lite annat med innan jag slutade för dagen. Fick äntligen byta alla mina blöta kläder, härligt. Blev en middag med familjen också, pastagratäng med inslag av viltöksbröds-fajt, gott vare. Sen hamnade jag här. Skulle skypa med Nathalie men hennes internet ville inte som vi ville. Jag saknar henne ändå.


Skulle inte ha något alls emot att sitta på ett plan i samma riktning som planet på bilden ovan, hemåt.

Together we'll be unlimited. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0