måndag . a picture on the wall

Vaknade lite fint runt nio, halv nio kanske, av något konstigt ljud, tror jag. Låg kvar i sängen och njöt av min lediga dag. Vid tio knackade det på dörren, min dörr till rummet alltså inte ytterdörren, det var en tvsnubbe som skulle säga att han var i huset. Komiskt eftersom det hade sprungit runt folk inne i stugan hela morgonen. Det jobbiga med den första man pratar med på morgonen är att dom alltid tror att man sovit och att dom väckt en bara för att man pratar så fint eftersom man inte pratat med någon annan sen man sov.

Det var nog det mest spännande som hänt under min dag. Eller kanske var det ögonblicket när samma tvsnubbe visade mig hur sky-kontrollen fungerar. Har hunnit med att färga naglarna härligt röda och ta en skön dusch med. Ledig dag var det. Är inne på femte avsnittet av Glee nu med, tack igen bästa Nathalie. (Åh, vad jag saknar dig!<3)

Efter en handlingstur till Thame med Rebecca så åt vi middag med familjen. Dom kom hem runt tre i natt. Den härliga tystnaden vi haft var som bortblåst men det ska bli skönt att få komma tillbaka till rutinerna igen. Börjar sju imorgon med att skjutsa Gini till skolan, frågan är om jag kommer att lyckas hålla mig på rätt sida vägen. Folk (Pernilla!) tvingade mig att köra högertrafik så den är närmast i hjärnan nu.






Tog som sagt en vårpromenad igårkväll, aningen mörkt men fy så härligt.


Det här är numera min bästa vän. Stenhus är inte speciellt varma tyvärr.


I'll catch a grenade for you. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0