tisdag . like a scary movie

Ligger och nyser i min säng. Kul med dammigt rum och dammallergi, eller nej förlåt jag är ju bara överkänslig mot damm, inte allergisk (vilket betyder att jag får alla jobbiga reaktioner men har ingen allergi att skylla på). Det är väl bara naturens sätt att tvinga mig att dammsuga hela tiden.

Har haft en extremt lugn tisdag, Mags, Millie och Charlotte har vart på Irland och kollat hästar så jag har haft huset för mig själv, härligt.  Efter lite skolskjutsande på morgonen, en hundpromenad och tvätt så påbörjade jag min sex-timmars-rast. Tvättade lite kläder, mina egna för en gångs skull. Gick ut och höll Rebecca sällskap när hon red George i regnet. Bevisade för mig själv att jag inte har tappat allt vad styrka/vighet/smidighet heter och hoppade upp på jättehästen från marken (utan att länge stiglädren). Bör tilläggas att hästen är över 175 cm och stigbygeln är i höjd med ovandelen av min mage. Bör också tilläggas att jag hade på mig ett par rosa stövlar storlek förstor som går upp över halva knäna.

Resten av dagen har jag tillbringat i köket, hemmafru vare ja. Först spaghetti med sallad, kyckling och vitlöks/svamp sås till lunch. Sen färdig kycklinggrejs med vitlök i plus ris och sallad till middag. Bakade banankaka och chokladkaka också, snart kan jag starta restaurang. Sen en brownie-pick up innan vi landade i soffan tills sovdags.


Får får får?

Today I'm gonna write you a symphony. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0