måndag . tror jag

Det händer att jag sjunger, fast jag inte kan. Men det spelar ingen roll. För det är ingen som hör. När jag sjunger för mig själv ensam i min stora bil.

Och ibland, då tror jag att jag går under, för gott. Bara för att det är enklast så. Fast det är sånt man inte borde säga, inte högt i varje fall. Det är som att inte kunna sjunga, det är okej att sjunga falskt för sig själv. Är det då okej att bryta ihop, sådär för sig själv någon gång ibland.

Drömde om dig inatt. Det vara bara konstigt. Inte surrealistiskt konstigt. Men konstigt. Det borde inte vara så. Kanske borde det inte vara alls. Kanske ger det sig självt i framtiden. Om jag slutar överanalysera allt och det hela. Annars skruvar jag upp volymen på max och sjunger så falskt jag kan. Bara för att jag kan. (I min ensamhet. Naturligtvis.)


sing a song try not to think
act like it don't hurt
sing a song to cover up your cry
make them laugh let them dance
you know that you'll make it
but they don't know how hard you have to try


:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0