söndag . choklad är kärlek

Unnade mig själv en sovmorgon idag, till elva ungefär, helt lagom. Efter "frukosten" tog jag och Pernilla bussen till Aylesbury, som är den närmsta staden här, för lite shopping. Köpte lite nödvändiga saker som schampoo och hårspray och så. Hittade även en tröja och lite trosor. Fast det viktigaste av allt måste varit min älskade Bounty. Vi åt pizza till lunch och till dessert en mycket god Chocolate fudge cake

Mamma hade rätt, det är billigare att shoppa här, catching! Fast det är lite knepigt när man måste räkna om allt till kronor så man fattar vad de kostar. Men Aylesbury var mysigt med alla stenhus och faktiskt större än jag trodde. Jag blev jättepepp på att köpa julklappar, två månader till julafton. Men det får nog vänta ett tag till. Måste ju se hur mycket biljetterna hem och tillbaka kostar. Fast jag insåg idag att jag får lön den 27e, inte jättemycket men lite åtminstone. Lön från Mönsterås alltså, får väl lön här med någon gång nästa vecka tror jag. Lön är ett fint ord.





Imagine all the people living life in peace. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0