måndag . borta bra men hemma bäst

Ungefär så har jag kännt idag. Har tillbringat min lediga dag i sängen, vila är bra har jag hört. Med godis och hemlängtan. Mitt söndags-godis lär ta slut alldeles för fort om jag fortsätter såhär, ett äpple på det? Hemlängtan är konstigt, för jag vill ju vara här, jag vill inte åka hem. Men allt hade vart så mycket lättare om man hade vart hemma, man känner sig ju mer hemma där helt enkelt.

Men jag är ju faktiskt hemma om mindre än två månader och en del av själva grejen med att resa var ju att få perspektiv på saker och ting. Tur att det finns internet, skypade med Erik igår, lycka till imorgon! Har också fått mamma att köpa ett headset med mikrofon (eller ja hon ska köpa ett), tror det kommer kännas bättre då när jag får prata med dom. För om man tänker efter så har jag ju inte varit hemifrån ensam längre än typ, en vecka, och det har ju varit i Sverige. Med andra ord är en flytt till England ett ganska stort steg i mitt liv. Men jag ska klara det (och jag ska hem över jul).

Nu är äpplet slut (ja jag åt faktiskt ett äpple), så ska ägna mig åt Ps en stund innan jag ska sova. Tycker om att dom har lov så jag får börja en timme senare än jag skulle ha gjort imorgon. Dock grämer det mig lite att det är Hus på fyran hemma nu (va visserligen ett hus avsnitt här med innan men det va gammalt). Det önskar jag mig i julklapp mamma, hus-boxar, haha.

Home is where your heart is. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0