lördag . kom ihåg mig då

Vaknade i morse av att regnet smattrade mot fönstret, första regnet sen jag kom hit. Men dom stunder jag har befunnit mig utomhus har det varit uppehåll och tillochmed sol. Man blir ju nästan besviken på regnet efter alla ord om att "i England regnar det bara hela tiden". Har jobbat åtta till fyra idag, mest sprungit mellan tvättmaskinen och köket. Har förvisso gjort en hel del olika saker i köket, blivit utklassad av Gini i "Frustration" och ätit massa banankaka blandannat. Gini har en ursöt ponny som är 22 år gammal, man bara smälter när man ser honom.
Har träffat den sista av döttrarna idag med, Laura. Kan inte vara helt lätt att ha fyra döttrar varav tre är mellan 11 och 14.

Nu ikväll har vi ätit kinamat och tittat på "Strictly come Dancing", Englands Let's Dance. Dock var England först. Det är inte klokt hur mycket som finns både här och hemma. Fast typ alla tvprogram kommer ju från USA från början, det vet man ju så det är väl inte så konstigt men jag har inte tänkt på det så innan. Fast dom har ju både Ikea och H&M här och det är ju svenskt. Ingen har väl missat att Ikea är från Sverige ("Swedish meatballs", good work Ingvar), men lite komiskt att dom inte visste att H&M är svenskt, dom shoppar ju trots allt där.

Imorgon är jag ledig och faktiskt på måndag med, ska bli skönt att få sova. Har vart så grymt trött ända sen vi kom hit (eller okejdå i två veckor innan det också) så det ska bli skönt att få sova ut lite.

Även små stjärnor lyser i mörkret. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Va?! Ofta dom inte visste att H&M var svenskt? Fü skäms.

Men alla program på tv kommer inte från USA från början. Robinson, exempelvis, är svenskt. USA lånade det dock och döpte om det till "Survivor". Den första som blev utröstad från det tog livet av sig. :/

Och Fångarna på fortet. Jag tror också det är svenskt. Strix kom på det, om jag inte minns fel.

Vi borde göra värsta långa listan på allt som folk borde älska Sverige för. Du kommer lätt vara med på den listan! Kanske plats tre. Efter IKEAs köttbullar och H&M. Dock måste man ge Norge cred för osthyveln.

2010-10-24 @ 10:50:27
URL: http://whogivesafuck.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0