fredag . alla har vi varit små

Dom säger det är fredag idag, antar dom har rätt. Man blir rätt veckovill av dethär. Laura har Halloween-party i andra delen av stugan, dom ska visst sova här. Men hon sa att dom skulle vara tysta, fast hon sa inte vilken tid dom skulle börja med detta.

Har vart en blåsig dag idag. Började dagen i huset med det vanliga, tvätt, städ, sängbäddning och så. Sen hoppade jag över lunchen och hjälpte Eleanor när hon skulle tävla. Dom hade nämligen fälttävlan här idag och Eleanor skulle vara med i samma klass med två ponnys, Johnny och Minty. Kul när det bara var sju i klassen och hästarna delade sadel. Så Sue och jag ägnade eftermiddagen åt att byta sadlar, nummerlappar och barn på hästarna. Gick omkring med Johnny på ett fält i typ tjugo minuter, i gummistövlar. Det känns i benen nu. Men hon kom etta och tvåa och bjöd alla på choklad. Jätteduktig var hon.

Efter jobbet åkte jag och Pernilla till Haddenham och handlade (mer bilkörning alldels själv, hujedamej). Blev mest choklad, och bröd. Åt lite på en osig Fish and Chips restaurang med. Fast jag åt Cheeseburgare med Chips, man kan inte äta Fish and Chips om man inte vet hur man gör.

Fick brev av mamma idag, innehållande ett brev, ett kuvert (med innehåll som inte sa mig något vettigt men ändå va positivt på ett sätt) och lite bilder. Bland annat en bild på Vittra, åh vad jag saknar henne.
Imorgon blir det en tripp till London med Pernilla. Det blir fint, lite turistande måste vi ju hinna med också. Kanske blir lite julklappsshopping med. Åh, nu längtar jag till julen med. Fast det är bra att det blir såhär med julen i år. För tidigare år har julen inte kännts så mycket som jul, inte alls som när man var liten. Men nu har jag redan börjat längta, till så mycket mer än bara Kalle, julskinka och tomtar.


Tycker om utsikten från vårt köksfönster, detta är Johnny. Och tittar man mer åt vänster ser man det stora stallet, att göra frukost är så mycket roligare när man har hästarna utanför fönstret.

Man blir som man umgås. :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Johnny den hästen som du rider nu? mamma sa att han hette det hoppas det går bra med honom :) <3

2010-10-31 @ 17:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0