tisdag . like nothing you've ever said

Den här dagen började inte bra, det var helt vitt på backen när jag öppnade dörren. Över en cm snö och en hel massa som flög runt i luften. Och ja jag tänker klaga på snön fastän det finns alldeles för många som har mycket mer, jag tänker också påpeka att jag tänker klaga på snön, bara för sakens skull. I vilket fall tycker jag inte alls om snö, end of discussion.

I brist på bil så fick Mags skjutsa sina barn till skolan alldeles själv, jag gjorde diskade och motionerade hundar istället (i snön, jag blev blöt, usch). Bädda sängar och leta renhorn hann jag också med innan klockan slog 9.45 och det var dags för rast. Tvättade min egen tvätt, alla strumpor jag äger och har tror jag(eller ja det ligger kanske några hemma hemma med). Såg en repig film, Snow Queen (en barnfilm om en elak snödrottning, budskap snö=elakt) och åt lite nudlar med. Halvsov någon timme framför datorn och rörde lite på mig innan jag började jobba igen vid fyra.

Resten av min jobbtid ägnade jag åt tvätt, matlagande och kaniner (och söndertuggade tidningar/dockor). Blev alldeles för mätt av maten, man borde sluta äta när man är mätt och inte ta massa mer bara för att det är gott. Hamnade framför Eastenders med en valp i knäet en stund innan folket kom hem igen, vara bara jag, Rebecca och Mormor Moyna hemma någon timme. Avslutade kvällen framför elden med massa mer eller mindre konstiga histporier (åh vad jag tycker om att här är fullt med öppna spisar överallt).
















You don't have to be good at anything but beeing yourself. :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du och hundarna ser ungefär lika förtjusta ut! Snö är väl mysigt?

2010-12-01 @ 17:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0