tisdag . just like you have to eat all your carrots

Det har varit en alldeles konstig tisdag, inget särskilt har hänt men det är väl tanken som räknas. Just nu tycker jag inte alls om tankarna som snurrar i mitt huvud, ta bort dom.

Började med att väcka barnen halv sju (och innan det hann jag faktiskt med en frukost till mig själv). Gjorde lite frukost åt Gini och Eleanor, Rebecca skjutsade Eleanor och Millie till buss/tåg och till sist så åkte jag och Gini till hennes skola. När jag kom hem gjorde jag alla sovrum, tvrum, tvätt osv. Sen tog jag en långpromenad med hundarna, det värsta med att gå längs en väg och sen vända igen är att man möter samma människor extremt många gånger, typ fem (tur han va snygg åtminstone).

Efter hundpromenad hade jag långrast, sex timmar närmare bestämt. Åt lunch, massa varma mackor som var hemskt goda. Sen sov jag någon timme eller två, helmys när man kan sova mitt på dagen. Hann med att diska lite innan fyra också. Sen tvättade jag bil, eller ja nummerplåt, ren och fin blev den. Lagade lite mat och hängde lite tvätt (hemmafru javisst) innan det var dags att hämta Gini på Brownies. Fick sällskap av Rebecca, trevligt.

Nu ikväll har vi hjälpt Chico plugga till hans tenta, bra att öva engelskan och så. Insåg förut idag att jag, som åkte hit för att jag inte ville plugga (okej inte bara därför men delvis därför) faktiskt funderar på att plugga nu när jag är här, matte eller engelska. Eller kanske foto eller något annat kreativt (för jag sa faktiskt att jag ville göra något helt annat än media så jag kan ju lika gärna göra tvärtemot det med isåfall). Får se hur jag gör med saken men det är lockande.

För övrigt tyckte mamma jag skulle äta choklad, jag åt morötter och Clementin istället. För jag äter inte bara onyttigt, jag varvar det onyttiga med massa frukt och grönt, galet. Nu blir det duschen och sen sängen.


Ungefär såhär brukar våra hundpromenader se ut, en åt varje håll, och inte att förglömma wellies på!

The biggest change is the change you do inside. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0