tisdag . it's blowing in the wind

Var uppe innan tuppen idag, visserligen har dom bara hönor men dom sov nog dom med. Klockan var ju trots allt fyra när jag vaknade. Efter grindkrångel (dom kunde väl ha sagt att grinden var larmad liksom?) så kom vi iväg strax innan halv fem. Oxford var målet. Följde våran fina karta och kom fram till busshållsplatsen i tid. Lämnade Pernilla där och åkte hem och sov till elva, sängen har nog aldrig vart skönare.

Har jobbat i stallet nästan hela dagen, eller ah jobbdagen började inte förrän ett. Har fått olja träns, flytta hästar (frågan är varför dom alltid är på fel ställe) och lite annat. Red Johnny en stund med, han var knäpp. Det blåste som sjutton så han var på sånt där typiskt "jag-är-häst-och-det-blåser-så-jag-är-rädd-för-allt-humör", sen att han bara är fem år och bara riden på sen i våras gjorde inte saken bättre. Det gick iallafall någorlunda på slutet.

Ikväll har jag hämtat Gini på Brownies, dom ska ha nåt uppträdande eller nåt nästa vecka som vi ska titta på. Hon blev överlycklig när jag skulle komma och titta, för söt är hon. Imorgon blir en tidig morgon med barnskjutsande och frukost och sen stallet, ska förhoppningsvis få rida Minty.

Ska även ägna morgondagen åt att flytta in i det stora sovrummet. Är ensam i stugan till på måndag (eller om hon kommer på söndag kanske). Fick erbjudande om att sova i ett av gästrummen i huset men nej. Det ska bli skönt att bo själv ett tag faktiskt.


Rupert och Doogle.



Today, tomorrow, forever. :)

Kommentarer
Postat av: pernilla

Men hade hon inte redan kommit den andra tjejen? eller var det nån annan?:P

2010-11-03 @ 14:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0