tisdag . Bounty, Bönor och en Brownie

Har flugit fram och tillbaka hela dagen (vissa dagar kan jag nog flyga, kanske). Började morgonen med att göra frukost till Gini och fixa hennes hår och så. Sen när Mags kom tillbaka så åkte vi och lämnade Gini i skolan, på vägen tillbaka skulle hon visa mig hur man kör när man ska till Ginis ballett. Det tog ett tag, hamnade i en bilkö. En gigantisk lastbil hade kört av vägen på en miniväg när alla var på väg till jobbet, snyggt jobbat. Tillslut kom vi iallafall förbi och fram till Thame, tvivlar dock på att jag kommer hitta dit imorgon, positiviteten flödar.

Väl hemma hade vi bråttom, bråttom tills mitt första pass var avslutat vill säga, bäddade lite sängar och sen åkte jag och postade några brev (första klass till Frankrike någon?) och handlade lite åt mig själv; bröd, juice, yoghurt, Cosmopolitan och alldeles för mycket godis. Bortförklarar mig själv med att jag faktiskt jobbade en dag extra denhär veckan.

(Apropå jobba extra så har jag precis vart inne och nattat Gini och kollat tv mitt i inlägget bara för att det är sånt man gör.) Anyway, hade sex timmars rast som jag inte har någon aning om vart den tog vägen. Vet att lite gick åt till handlandet (en kvart eller så) och nån stund till lunchätande och nån stund till duschen, men dom andra stunderna? Försvann gjorde den iallafall. Efter lunch gjorde jag nya kakor till Ginis Browniesak (kom på att det är ungefär som scouterna fast bara för tjejer och lite mer Brownie helt enkelt), hunden hade ätit upp dom andra. Hunden äter allt nuförtiden. Plockade nya löv till bordsdekorationen till Brownies med. Sen åkte vi och tittade när hon faktiskt blev en Brownie på riktigt. Stolt som tusan var hon, skoj skoj.

Åt lite mat, bakad potatis med majs och tomatsås-bönor (jag som aldrig äter bönor hur ska detta sluta). Missade Eastenders, lite av en katastrof faktiskt. Sen skulle jag gå ut och sova, men icke. Hann läsa ett mail från mamma (<3) sen skulle jag barnvakta Gini tydligen. Läste en saga, sa god natt och gick ner och kollade tv. Nu sängen. Mamma och pappa Hope ska nämligen till Irland imorgon, hade inte vart fel att få följa med, så det blir tidiga morgnar i massor. God natt.


Till Pam!

It doesn't matter how much you try, real friends aren't for sale. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0