tisdag . baby anyhow i'll get another toy

Insåg idag att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att skaffa en hund, för hundpromenader är bland det mysigaste som finns. Till det ska också tilläggas att klockan är tio och vi nyss kom hem från affären. På tal om hundar liksom.

Har uträttat en hel del idag faktiskt. Både på jobbet och annars. Började kvart i sju, hemskt tidigt för en natt utan speciellt mycket sömn. Första passet (6.45 - 9-45) blev det mest sovrumsfix, tvätt, disk och så har jag sytt fast Ginis Brownie märken. Måste dock erkänna att jag stack mig i fingrarna både en och sjutton gånger. Tänker skylla på tv-reparatören som störde både en och trettioåtta gånger (okej förlåt han var nog ingen gubbe, men det är lättare att skylla på någon som är en gubbe, han var åtminstone äldre än mig).
Komiskt med tv-snubben faktiskt, först ringde hans kollega och frågade om han knackade på rätt dörr- nej. Sen när han väl hittat rätt kunde inte hans andra kollega fatta att han faktiskt kommit rätt. Som grädde på moset så visade jag honom uppför alla trappor längst upp genom massa dörrar till SKY-boxen och lämnade honom där. På väg därifrån gick han vilse. Jag skrattade åt honom i hemlighet. Fördomar hade han med, tydligen kommer alla aupairer från Sverige. Han frågade "Vart är du ifrån? Sverige va?". Knäppt.

På min fina rast åt jag nudellunch (andra dagen i rad jag vet, men annan smak faktiskt). Pratade lite med fina Caroline med, saknar dig!<3 Sen tog jag räserbilen och åkte in till Aylesbury och shoppade lite. Köpte lite smått och gott. Årets första julklappar bland annat, tre stycken närmare bestämt. Nöjd med inköpen, lagom dyrt och bra saker.


Ett svart och ett vitt linne, en PUMA- tjocktröja, två bruna skärp (som jag velat ha i evigheter) och en påse julklappar. Eftersom jag efter att jag lagt in allt i min garderob insåg att jag köpte visst ett par skor med så fick det bli en separat bild. Dom är hur mysiga som helst. (Dock ger bilden dom ingen som helst rättvisa.)

Efter shoppingen (och mitt livs första parkering i parkeringshus) så gjorde jag lite småsaker i huset. Sen åt vi en mycket god pastagratäng (made by Mags) och så hämtade jag Gini på Brownies. Vi såg Vänner och myste i soffan till Simon och Millie kom hem. Sen åkte jag och Rebecca till Haddenham för att köpa toapapper, det enda jag köpte var youghurt. (Skulle köpa två typ Risifrutti ser raden med sådana, tar två och går och betalar. När jag precis har betalat inser jag att man måste visst kolla på båda burkarna, den ena var visst Light Youghurt, hm.)

Skulle visst påpeka att det varit vinter idag med, minusgrader härligt frisk luft och dimma.





Bara för att det enda jag verkar skriva om är hundarna så får det bli en bild till. En bild säger mer än tusen ord, right?




Verkligheten överträffar drömmen, gång på gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0