söndag . why don't you tell me straight ahead

Första lediga dagen jag lyckades sova längre än klockan sju. Vaknade någon gång innan tio och gick upp ur sängen framåt halv elva ungefär, lagom för en söndag. Har tagit det hyfsat lugnt idag. Diskat lite, plockat undan, duschat (och rakat benen, härliga känsla) och ätit massa. Har också trixat lite med mina Garpur-bilder och fixat fb-abum och så, vissa saker måste få ta tid innan man orkar ta tag i det. Fy vad jag saknar mitt hjärta!<3

Nu ikväll har vi kollat X-factor utröstningen och insett att folk här röstar lika fel som folk i andra länder. Satt under varsitt täcke och frös, och åt glass. Nöden har ingen lag, är man sjukt sugen på glass så funkar det även om man fryser så att näsan håller på att trilla av. Snart tänkte jag sova, så jag orkar göra något vettigt imorgon när jag är ledig, funderar på en tur till Thame.

Fast sova är svårt när huvudet är fullt av tankar. Tankar som förvirrar, tankar som är svåra att placera. Jag har svårt för såna tankar, för egentligen så är jag en extremt logisk människa som har mycket lättare att förstå andragradsekvationer än kärlek. Tankar som rör kärlek, killar eller problem i största allmänhet rör mest till min hjärna. Jag är för mycket femåring, jag vill veta varför. Jag vill inte bara veta hur saker är utan varför dom är som dom är. För det är så jag fungerar. Och när jag inte fungerar som jag ska så äter jag alldeles för mycket, hela tiden. Därför är mina Pringles nästan slut fast jag öppnade dom nyss. Borde borsta tänderna så jag inte kan äta mer, för tandkräm får allt att smaka illa, tandkräm är bra.


Du är den enda jag någonsin kunnat lita på fullt ut. <3

Och där tog chipsen slut, borde verkligen borsta tänderna så jag har någon choklad kvar till imorgon.

Inside I got a dream, a silly stupid dream that never will come true. But that's not the point. The point is in believing. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0