onsdag . that'll be the day

Tidig morgon idag med. Körde Gini och Millie till skolan/tåget idag efter frukosten. Tågstationen är inte alls svår att hitta till men Ginis skola ligger mitt ute i ingenstans, massa svängar och konstiga vägar. Tur att hon hittar själv så hon kunde säga vilket håll jag skulle åt. Var värre på vägen tillbaka, körde nästan vilse och sådär. Men jag kom hem igen och gick en sväng med hundarna, underbart när dom aldrig vill åt samma håll.

Spenderade resten av dagen i stallet. Red ut på Johnny med Sue och Nickie. Johnny va knäpp (som det ska vara) och Ned tappade en sko bara sådär, knäppt det med. Sen träns putsande (kan göra det i sömnen snart). Efter nudel-lunchen red jag ut med Sue, jag red Minty och hon George, han är gigantisk och lite smått knäpp. Vid travade nästan hela vägen, trav + lättridning i två timmar är ingen höjdare, mina ben dödar mig nu och jag har varit färdig att somna ända sen vi kom tillbaka.

Efter ridturen tog vi in hästarna, Spud (en av Millies ponnysar) slet sönder min hand istället för att följa med in, underbart. Men tillslut kom dom in allihopa och jag fick gå in och ta en efterlängtad dusch innan middagen. Har träffat deras mormor idag med, trevlig liten dam. Efter middagen flyttade jag in i det stora sovrummet, stor säng - check! Har unnat mig själv popcorn och ett äpple på det.

Tydligen är det 50 dagar tills jag kommer hem idag (alltså 51 dagar till julafton), det är grymt vad tiden går fort. Har vart här två veckor redan, jisses. Nu sängen innan jag ögonen trillar ihop.


Fina Josie i dimman.


Some day, we'll find happiness. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0