onsdag . some sunny day

Efter frukosten kikade jag lite fint bakom gardinen och såg dimman, tog på mig den tjocka jackan och gick ut. Fem minus. Men strålande sol och helfint väder hela dagen (ska ni fortsätta ha snö hemma kanske jag stannar här över jul, usch). Tillbringade min dag i stallet. Mockade några boxar, bytte täcken, släppte ut hästar och sådär. Skrittmaskinen hade frusit så den fick va idag. Putsade lite på gravida Zanna , hon ska säljas, tror jag. Har sagt hejdå till fölen med, fyra av fem åkte till försäljning idag. Den femte stod mest i sin box och skrek, boxvila i tre månader är nog inte så skoj när man bara levt sex månader.

Efter lunchen rev jag staket, ambitiöst och bra. Det är alltid kul att plocka ner stolpar och rulla ihop x antal meter eltråd, en femhundra meter eller så, ungefär. Putsade lite sadlar och träns innan det var dags att plocka in hästarna igen, och byta massa täcken, igen. Sen hade jag planerat in en dusch innan maten. Men jag hamnade på golvet framför elementet med datorn i knäet istället. Gick ut och kollade på när Millie och Eleanor red en stund med. Sen åt vi, vi vuxna åt fisk och barnen som är lite kinkiga med maten fick kycklingpaj. Gott vare iallafall. Efter maten fick det bli en dusch och nu funderar jag på att sova, tidigt för en gångs skull. Får se hur det blir med den saken.


Solen gick upp.


Det var frost överallt.


Woody är söt.


Sen gick solen ner igen.


Sing a song let noone know how hard you have to try. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0