onsdag . making believe

Klockan är inte ens åtta och jag skulle kunna somna när som helst (är dock rätt säker på att när jag väl försöker sova så går det inte alls, konstiga påhitt).

Dagen har varit intensiv och fy vad det är underbart att känna att man är fysiskt trött på kvällen och att man faktiskt har gjort något och rört på sig. Har varit i stallet hela dagen. Släppt ut hästar (bytt täcken i miljoner), släppt hästar i skrittmaskinen, ridit ut på Johnny med Sue och George, mockat (fem + två boxar, det tog liksom aldrig slut, för här har vi stora boxar och mockar extremt grundligt) sen var det visst lunch, för sju minuter sen.

Efter lunchen putsade jag träns och sadlar, x antal stycken. Tog in lite hästar, hatade Spud för att han hatar mig och har en förkärlek för att förstöra mina händer, bytte massa mer täcken och lite sånt. Har hunnit med att kolla på den nya hästen med, fin som tusan är den och i karantän (för ja vi har en karantänhage på gården), den kanske har ringorm (ringworm), komiskt att jag redan har haft det två gånger i mitt liv (enligt vetenskapen kan man bara ha det en gång, vetenskapen har uppenbarligen fel).

När min jobbdag var slut, halv fem, så trodde jag att jobbdagen var slut, men dte var den tydligen inte. När jag lagom hade bytt kläder så ringer Mags och säger att hon tror att Rebecca har kört vilse och frågar om jag kan kolla om det går bra för Eleanor, hon var ensam och red. Det gick fint för henne men hon ville ha hjälp när hon var klar, det vill säga tio minuter-en kvart senare. Gick in i det tomma huset, valpen hade tuggat sönder något. Mags ringer igen, Rebecca var visst vilse, kan jag rädda maten som står på spisen med. Sagt och gjort. Gick ut och hjälpte Eleanor med Minty och sen åt vi, en i taget ungefär. Valpen hade tuggat sönder en presentlåda, dock varpresenten som låg i lådan oskadd. Häromdagen tuggade han Millies datorsladd, en apple, alldeles för dyr var den. Kunde han inte ha tuggat en hp-sladd liksom.

Insåg att idag är det en månad sen jag kom hit, alltså igår en månad sen jag åkte hemifrån (och lämnade mitt hjärta). Tiden går så ruskigt fort, jag Pernilla den gör faktiskt det. Oliver fyller fyra månader idag med (säger man fyller? firar kanske?), grattis på finaste bebisen, saknar honom som tusan. Försöker förstå att han är dopvuxen om mindre än två veckor, förstår det inte. Fast jag ska köpa julklapp, åh det är så skoj att shoppa bebiskläder dom är ju så söta.

Imorgon börjar jag kvart i sju, wihoo. Ska därför Skypa med älskade Suster och sen försöka sova, försöka duger säger dom ju (tror dock inte man blir mindre trött imorgon på grund av att man försökte sova).


Aston Mullins, för att det är där jag bor. En sovande hund, för att det är den som inte tuggar paket.

Ibland faller inte äpplet långt från trädet, ibland är det ett päronträd. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0