onsdag . ice ice baby

Sitter i ett av "gästrummen" i stora huset och fryser. Komiskt att Simon häromdagen sa att det var varmare här. Skulle börjat vid åtta idag men eftersom Mags och Simon är på Irland (lycky them) så skulle jag skjutsa barn i morse så upp vid sex, wihoo. Efter ett litet is-på-rutan-problem kom alla iväg dit dom skulle och vi hittade tillochmed hem igen. Spenderade några timmar i stallet med att mocka och putsa sadlar. Mitt i lunchen ringer Mags och säger att lunchen är slut, eller ja hon sa väl mer "åk och hämta Gini i skolan hon mår inte bra" (fast på engelska, tyvärr, hade vart kul att höra henne säga det på svenska)..

Sagt och gjort, åkte iväg med en Mars och ett äpple som färdkost. Gini somnade i bilen på vägen hem, bless her. Väl hemma blev det Vänner, mer sadelputsning och sen barnhämtning igen. Rebecca hade fixat pizza tills vi kom hem från Haddenham. Sen kurade vi ner oss i soffan under varsin filt, jag och Gini, medans dom andra gick ut och frös. Och där stannade vi resten av kvällen, typ. Och nu ska jag se om jag kan sova i dethär jättehuset med, god natt.



Vissa dagar räcker det med en kaka med ett körsbär för att locka fram ett leende. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0