måndag . some day darling, some day

Måndag är likamed ledig dag. Men icke, Simon väckte mig vid nio och frågade om jag kunde jobba. Bara för att det är äckelväder och jag inte borde sitta inne och tjocka mig en dag till så sa jag ja till det (och för att jag skulle få pengar, mohaha). Jobbade från tio och till obestämbar tid. Började dagen med en varuleverans från Tesco. Fortsatte hurtigt med en långpromenad med hundarna i ösregnet, Chapel Road är en minst sagt backig gata.

Har även tvättat, bäddat sängar, städat och hatat hund. Okej inte hatat men han är inte speciellt underbar just nu. Valpen har precis kommit på hur man springer uppför trappan och det plus en förkärlek till att tugga på saker är ingen fin kombination när barnen i familjen har golvet fullt med saker.

Fick sällskap i stugan idag, Rebecca (Rebecka?), trevligt att få prata lite svenska igen. Apropå svenska så fick jag brev från mamma idag med. Biljetter, Siba-brev, brev, Oliver-foto och två par strumpor. Hon sa häromdagen att hon köpt mig en present, tydligen så påminde två par gråa strumpor om mig (kan hända var det prickarna som gjorde det haha). Tack mamma<3.

Har lagat mat med, mycket kreativt med pommes, kyckling/paj och lite kokta morötter. Mitt i matlagandet hämtade jag Eleanor vid bussen, bästa körningen sen jag kom hit tror jag. Avslutade med Eastenders (så klart). Imorgon har jag lång lunch så då ska jag bannemej handla.

Så, London-pics.



Säger du att du är min vän, så är du säkert det. :)

Kommentarer
Postat av: Pam

I'm allways behind you darlin' ;)

2010-11-09 @ 09:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0