lördag . come back another day

Kom nyss hem från mitt livs första biofilm utan svensk text. Stort detdär.

Började dagen med frukost, heja. Började jobba vid åtta, det vanliga med plocka undan, tvätta bädda sängar osv. Sen hämtade jag Gini i Aylesbury, hon hade vart på Stage Coach, fint att få öva lite stadskörning. Fick en fin liten karta för säkerhetsskull men jag hittade utan, galet. Åt lunch med Gini, Simon och deras farmor Moyna. Sen red jag med Gini, eller hon red och jag gick. Hennes ponny Rusty är för söt, 22 år gammal och pigg som en treåring, hon blev helgalen när vi gick förbi fälttävlanshindrena.

Har även ägnat dagen åt att gå ut med hundarna, släppa hundarna i uteburen, stänga in hundarna i köket, släppa hundarna i trädgården, hämta trötta hundar från springtur, släppa hundarna i uteburen osv osv. Putsat ridstövlar har jag också gjort, skoputsarpojken (finns det inte en film/bok/liknande som heter så eller har jag drömt det?). Mags, farmor och barnen har varit på teater så jag fick sluta tidigt, eller ja vid fyra. Tog en dusch och lite sånt sen bar det av till Aylesbury.

Först åt vi (Rebecca, jag, Chico, Martin och Katy?) på La tasca, en spansk restaurang med lång väntetid, ihopblandad men god mat och tv. Sen gick vi till bion, den låg verkligen nextdoor. Såg Due Date, helt okej var den. Fast jag insåg att jag är skadad, när det är sorgligt och fint och han sprider aska i luften så tänker jag bara på hur dåligt askan är gjord, på riktigt hade den inte gått upp i rök sådär. Hur som var det skönt att göra något och komma härifrån ett tag, inte för att jag inte trivs utan för att vi bor mitt ute på landet och när man bor på jobbet kan det vara skönt med ett break från stället ibland.

Imorgon är jag ledig, första dagen på en vecka. Sovmorgon. Jag och Rebecca ska försöka komma iväg till en affär också så vi kan handla lite mat och sånt nödvändigt.




Some day we'll find a place where we belong. :)

Kommentarer
Postat av: A

Rupert är söt i alla fall!

2010-11-15 @ 17:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0