fredag . och så märker du hur fort det går

Galet att det är fredag redan. (Galet att jag använder ordet galet alldeles för mycket.) Iallafall så åt jag frukost idag, om man nu kan räkna en Risi - Strawberry (som Risifrutti typ) som frukost? Började min dag med en skolrunda, skjutsade Gini till skolan, spännande eftersom vi såg i princip ingenting pga dimma, is och smutsiga rutor. Men fram kom vi, tillbaka med. Gick en powerwalk med hundarna i väntan på Millie. Sen gick vi ut i stallet och mockade. Mille red den nya hästen med, finfin är den. Hann med att tvätta Ginis ponny Rusty inför imorgon med, insåg att hennes ben faktiskt var vita under all leran.

Sen var klockan rast. Åt lite lunch och tog en dusch. Kul historia det där med duschen. Våran dusch har varit sönder några dagar. Eller ja, man måste dra i ett snöre för att sätta igång varmvattnet till duschen och häromdagen var det någon (jag) som visst var lite för stark och drog sönder snöret. Så vi har inte kunnat duscha, eller vi fick såklart låna en dusch därinne (dom har ju trots allt nio badrum). Så idag kände vi oss tvugna att duscha inne i huset. Komiskt att när jag kom tillbaka från duschen så står det en rörmockare (plumber låter så mycket roligare) i vårat badrum. Så nu kan vi duscha i vår egen dusch igen, wihoo.

Efter duschen åkte jag och Rebecca till Aylesbury för att handla lite. Hittade Tesco, gigantiska Tesco. Tog en evighet att handla, det är ju så stort. Men en hel del frukt och grönt blev dte faktiskt (och ja lite Bounty, Pringles, Popcorn, Mars och glass också). Inhandlade även en nagelsax, en ram (till Oliver-tavlan som numera bor på min tv), en osthyvel och lite annat smått och gott. Åkte förbi TKmaxx, köpte tjocka, långa strumpor. Sen åkte vi hem och insåg att vi borde köpt någon slags dressing med.

Back to work vid fyra. Först en tur till Posten påväg till Ginis skola. När vi kom hem åt vi mat, kycklingwrap. Sen barnvaktade jag. Tesco kom med varor, snygg levererare med. Tog ett tag att plocka undan allt sen. Resten av kvällen kollade vi på Children in Need, en insamlingsgala för barn i Storbritannien med massa uppträdande och så. Nu ska jag försöka sova, trots att jag får sova till sju imorgon.



Och min tv blev genast mycket finare! <3

You can cry when you get older. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0