fredag . Bob the Builder can we fix it?

Har haft låtar som Byggare Bob, Bananer i Pyjamas och Teletubbies på hjärnan hela dagen. Måste erkänna att dom är bättre på englska, iochförsig är det mesta bättre på engelska. Iallafall så började dagen med en ledsen Gini, därav dom underbara låtarna i bilen på vägen till skolan (och hem men det säger vi inte högt). Galet kallt är det här nu, dom säger -2 men jag tror dom hittar på, det måste vara kallare. Det är så härligt att börja morgonen med isiga rutor när man är sen redan i förväg (inte mitt fel dock).

När jag väl lyckats lämna Gini i skolan, morgonproceduren tog aningen lång tid idag, så bäddade jag sängar och fixade lite. Hjälpte Granny Moyna med en del med, hon bor här just för tillfället. Gick en promenad med hundarna, saknade min mössa där och då. Sen putsade jag mögliga grimmor, wihoo. Skulle haft rast vid elva men det kom en aupair i vägen, grannens. Hon var trevlig och hade en hund med sig.

Efter hon hade gått igen så åkte jag och Rebecca till Thame för att uträtta lite ärenden. Besökte en bank, en mataffär, posten, slaktaren och lite smått och gott. Det resulterade i hela kylskåpet fullt med youghurt. Tyvärr glömde jag köpa juice, attans. När vi kom hem åt jag nudlar, mackor och som grädde på moset en Rocky Road, syndigt gott. Såg lite på Balls of Steel (också bättre på engelska, eller ja den engelska versionen).

Nästa jobbpass började med lite matlagning; kyckling&svamppaj, potatis och grönsaker. Sen umgicks jag med Gini, det är inte alla som får betalt för att leka. En lugn kväll eftersom det bara var jag, Gini och Moyna i huset. Nu ska jag se klart på ett avsnitt av Balls of Steel innan det blir sängen.


Det är inte alla som har en McPhee utanför huset, han är för söt.


Med varma sockar och en eld klarar man det mesta.

Ask the Teddybear and you'll never get a "No". :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0