måndag . another brick in the wall

Igår var inte min dag så är det bara, alla hjärtans-dag är ett konstigt påhitt för det första. För det andra är det mer otursdag än fredag den trettonde och svarta katter över gatan och en massa annat. Snön ville inte som jag vill, snö är äckligt. Och om någon hade tankat bilen som denna någon borde ha gjort så hade min dag inte blivit lika försenad och snöig. Eller möjligtvis kunde någon ha plogat bort mer snö så man får plats att vända så att man kan tanka. Det skulle också vara en fördel med vägar som är plogade tillräckligt brett och utan massa modd och tjaffs på.
Kan komma på en hel massa saker folk borde ha gjort men den egentliga slutsatsen blir ändå att jag lyckades köra fast bilen i snön två gånger, ska man göra det kan man göra det ordentligt. Tänker skylla på att Larsson tjatar om sitt gym och ingen tid. Nu fick hon massa träning och ett gott skratt helt gratis. Men det roliga (eller tragiska om man ser det ur någon annans synvinkel) med min skotta-fram-bil-historia är orden som någon sa efteråt. Men inga påhopp här inte, så den delen får ni inte.

Har ännu en gång fått det bevisat att hästmänniskor är hemska människor så man borde nog lämna tillbaka hästen och ägna sig åt att sticka vantar istället.

Nu blir det yoghurt och flingor, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0