torsdag . to pick you up each time you fall

Började alldeles för tidigt en snöig morgon som denna. Gick in i huset och satte upp Ginis hår och såg till att hon tog på sig sin skoluniform (hard work work). Sen tog jag hundarna på promenad, till en början var det kallt, efter jag fått upp värmen var det bara halt, blankis under snön. Dock var det bara hundarna som trillade x antal gånger.

Efter hundpromenixen fixade jag sovrum, tvätt, dammsugning och sånt. Sen bar det av till veterinären med hundarna. Inget allvarligt, bara vägning och lite sånt. Konstigt att dom har folk som ser bra ut på så lustiga ställen här på landet. Efter veterinären åkte vi och hämtade bilen som vart på lagning (nu har vi bil igen, wihoo). Väl hemma bytte jag lakan (börjar bli rätt skillad på såna där hushållssysslor nu), matade lite djur och sen var det rast.

Utnyttjade min rast till att åka till Tesco och handla, unnade mig två fåniga kärleksfilmer med (mest för att reta Pernilla, haha). Och så saknar jag Carro med, hon som åker bort när jag kommer hem, tack för den liksom. Men jag älskar dig vart du än befinner dig<3.

Nästa jobbpass började med en hel massa söndertuggade plastfickor/tidningar/papper/osv osv osv. Ibland tycker jag inte om valpen. Fast han är en perfekt övning för kommande bebisar, "den kan inte ligga där den går att tugga på" "den måste ligga längre in på bordet annars kommer den bli tuggad". Eldade lite med, har nog lite pyroman i släkten jag som eldar så bra. Sen badade jag Gini, eller hon badade och jag tvättade hennes hår. Värmde lite pizza som vi åt med sallad också. Imorgon fick jag sovmorgon till åtta (eller näe men jag börjar inte förrän vid åtta), börjar morgonen med hästar. Därför ska jag avsluta dagen med en dusch och kanske en film.


Förstår inte alls vart eskimå-kommentaren kom ifrån.


Och det var inte ens hälften.

Minns gårdagens fina stunder, dröm om framtidens glada dagar och ta vara på dagen som du lever nu. :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

HATAAA! Gahh. Hoppas inte de va nån julklapp bara?! :O fast.. ja skulle kunna älska just dom filmerna för att dom va från dej my dear Ms Andersson! ;D

2010-12-07 @ 13:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0