tisdag . Oh Boy she's not you

Dagen började med frusna rutor, dimma och söndertuggad chokladkalender. Körde Eleanor och Millie till tåget (en pyjamasklädd Gini tog jag med mig också) och såg i princip ingenting, bråttom hade vi med, inte kul. Det blev inte roligare när vi kom hem och hittade Ginis chokladkalender i miljoner bitar på golvet när vi kom hem (är man sju år är det faktiskt en hemskt stor katastrof). Så vi blev lite ledsna, pratade med en mamma och åkte till skolan, fortfarande läskigt dimmigt, usch.

Gick en kort promenad med hundarna och slängde dom i uteburen (kunde dom allt ha). Sen befann jag mig i huset och väntade på Tesco, hann med en hel del disk, tvätt och sånt innan dom dök upp. När allt väl var upplockat och undanplockat gick jag ut och red med Rebecca på Johnny och Minty, kallt men mysigt.

Sen långrast som jag ägnade åt mat, film (Shakespeare in Love), mer mat och lite Vänner. Somnade nästan i soffan när det väl var dags att hämta Gini från Brownies, men på något mirakulöst sätt höll jag mig vaken hela tiden. När Millie kom hem hjälpte jag henne när hon red Prince, höll på att frysa sönder en hel massa gånger. Krävdes ett element och en kokande dusch för att få upp värmen igen.

Insåg förut att jag bara är här två helger till, den tredje är jag hemma, helgalet, jag som nyss åkte hit. Fick lite smått panik när jag faktiskt fattade att det är så snart, måste handla julklappar (lätta julklappar) innan jag åker och en hel massa annat. Ska sova på saken, eller nej jag ska sova på min madrass, mycket bättre.


Ibland saknar jag våra obefintliga tändstickor mer än annars.

Nothing is a problem until you decide it's a problem. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0