tisdag . light up the fire

Har ägnat dagen åt att inte få panik för att det är julafton om tre dagar och sannolikheten att jag skulle ta mig hem tills dess är ungefär lika med noll. Sa jag att dethär vädret och hela situationen gör mig extremt negativ och hatisk? Jag vet att chansen att jag kommer hem finns och så. Men jag har varit inställd på att få åka hem nu ända sen jag åkte. Det har hela tiden varit en "livlina", om det blir för jobbigt vet jag att får åka hem om två månader, och två månader klarar jag.

Det är inte det att jag inte trivs här eller så, det är bara så att jag vill åka hem och fira jul med min familj och mina vänner. För det är faktiskt det som julen handlar om. Egentligen finns en anledning till att jag verkligen vill åka hem denhär julen; förra julen. Ibland önskar jag att jag var tre år igen, då hade ingen tyckt att det var konstigt om jag satte mig i ett hörn och tjurade.

Juste jag har faktiskt jobbat idag med. Började med att tvätta lite. Sen fick jag ett av fyra barn att städa sina rum, alltid något. Resten av barnen var mer intresserade av att baka. Så Millie och jag gjorde cupcakes. Efter lunchen gick vi på en mata-djur-mission, matade kaniner, hönor, katter och ankor. Sen gjorde jag och Millie en snögubbe, jag vet inte hur många år sen det var jag gjorde en sist.

När snögubben vart någorlunda snögubbig gick vi in och gjorde klart cupcakesen, det vill säga, icing och dekoration. Sen bjöd vi massa människor på cupcakes, alla berömde dom (och ja jag tänker faktiskt ta lite credit för det eftersom det var jag som dekorerade dom, blev inte jättefult faktiskt). När jobbdagen var slut åkte jag och Rebecca på handlingstur till Tesco, inte mycket nyttigt i korgarna där inte. Nu ska jag se film och äta choklad, det kanske får bort några negativa tankar.

You gotta swing the bat. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0