söndag . tänd ett ljus

Upp vid åtta för en snabb-frukost innan jag tog på mig alla kläder jag äger och har med mig och gick ut i stallet. Måste säga att snön gör det aningen komplicerat. Matade en himla massa hästar och släppte ut nästan lika många (Lilleman som har boxvila fick faktiskt frukost också). Sen mockade vi alla dessa boxar innan det var dags för en välförtjänt stor-frukost, bacon och ägg och allt.

Fixade lite småsaker i huset, plockade undan alla miljoner mössor/vantar/halsdukar som låg överallt. Det är ju farligt att ta samma mössa nästa gång man går ut. Kollade lite vänner och någon minut världscuphoppning från Olympia med innan det var dags att gå ut och ta in alla hästar igen. Vatten skulle dom visst också ha, i flytande form, problematiskt. Alla vattenkranar i stallet hade frusit så vi fick hämta vatten inne i vårt kök, det tog sin lilla tid. Sen åt vi spaghetti.

Resten av eftermiddagen/kvällen tillbringade vi framför tvn, preparerade med ett gäng filtar och en eld. Såg Harry Potter varvat med Englands sportgala, kul att årets "sports personality" blev någon som sysslar med en sport som inte ens finns i Sverige (eller?), Horse Racing.

Logs on the fire and gifts under the tree. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0