söndag . from the bottom of my heart

Har tillbringat min lediga dag med att inte vara ledig, egentligen. Började med att gå upp ur sängen runt åtta för att äta frukost innan vi for till Addington (http://www.addingtonmanor.co.uk/), Millie och Eleanor skulle träna ponnysar. Och ja det var mitt egna val att följa med och frysa i ett ridhus en söndags förmiddag. Men det är sånt jag skulle kunna göra varje söndag, eller ja hade ju hemskt gärna velat hoppa själv (eller helt ärligt vet jag inte om jag hade vågat, fast när man väl sitter på hästen så gör man det iallafall, allt är så mycket högre från marken). Dom var jätteduktiga båda två med alla tre och sen åkte vi hem igen.

Efter alla hästar var urlastade åt vi lunch/middag/linner eller vad det nu var. Gott var det hur som. Lastade av julgranarna med, vi jobbar på julkänslan vi. Bakade Brownies med Gini och gjorde Macaroni Cheese med Eleanor (ledig dag var det ja). Sen åt vi (fast då var klockan närmare sex) och allt var ätbart och gott. Åt fruktpaj till efterrätt, förutom Browniesarna då.

Ikväll var det semifinal på X-factor (utröstningen), spännande spännande ungefär. Imorgon åker Mags iväg och kommer inte hem förrän på torsdag kväll. Eftersom Sue också har semester är det jag och Rebecca som bestämmer, hm. Skönt med eget ansvar och så (och vi ska få rida George, galet). Fast imorgon är jag ledig, ska ge mig själv en mycket välförtjänt sovmorgon och ägna dagen åt mig själv (borde dammsuga mitt rum med, kanske). Nu ska jag se filmen jag av någon anledning aldrig såg igår.




Ibland behövs det inte mer än så. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0