onsdag . that's what i'm about

Var inte alls speciellt pepp på att gå upp ur sängen idag, hade gårdagens snö i minnet. Så jag tog på mig en hel massa kläder, hoppade i gummistövlarna och gick ut och släppte ut hästar med Sue, 14 stycken närmare bestämt. Mockade en hel massa boxar med, och bar vatten (peppar peppar en av kranarna funkade efter vi hällt kokande vatten på den,  prisa gud för vattenkokare, typ). Sprang runt med en slägga (varför låter alla ord mycket bättre på engelska för, jag menar sledgehammer) och slog sönder isen i alla hagar en lång stund. Hann med att städa ur lastbilen (låter fel med lastbil men ja lastbil som i lastbil man transporterar hästar i) som dom körde fölen i i helgen innan lunch med.

Efter min sallad med frukt till efterrätts lunch red jag Johnny i padocken, gick rätt så bra trots kylan. Dock var han lite svårbalancerad vissa stunder men vi skyller på åldern, att jag inte ridit på ett tag och snön såklart. Men i slutet var han fin och söt. Efter ridturen var det dags att börja ta in alla sjuttioelva hästarna och byta ännufler täcken, fast jag kan förstå idén med täcken på klippta hästar som får daglig motion i denna kylan. Jobbdagen var lagom slut när alla hästar var inne.

Insåg idag att jag är lite smått förälskad i mina ridstövlar, lagom små i fötterna (storlek 36, plus många tjocka strumpor och jag kan ändå röra på tårna fast samtidigt är dom inte för stora) och lagom varma. Har också insett att materiell kärlek är en bra grej, som att ett par underbara ridstövlar skulle kunna svika en liksom, perfekt. Inte behöver man köpa dyra julklappar till dom heller, ska inte ens fira jul med mina älskade stövlar. Och ja när man är trött får man skriva ett helt stycke om hur mycket man älskar sina stövlar (som att jag inte skulle kunna göra det när jag är pigg, men men ursäkter är bra att ha). God natt.


Hugo och Cliff i solnedgången, klockan var inte ens halv fyra, hm.

It's hello blues and down the road I go. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0