onsdag . i put down in words

Den här dagen, onsdagen, började med en översvämning. I sadelkammaren, och foderkammaren, och en av "nu ska du vilja ha föl"-boxarna. Så vi började dagen med att flytta blöta fodersäckar och sopa vatten. Sen hade vi bara det vanliga morgonarbetet kvar att göra. Det vill säga; skrittmaskin, täckbyten, släppa ut hästar, mocka, bära vatten och hö. Vi fixade vatten och hö till alla hagar med. Det är konstigt hur mycket jobbigare allt blir bara för att det kommer lite snö. (Eller nej det är inte konstigt, snö är äckligt.)

Efter den sena lunchen (som innehöll nudlar och en pratstund med bästa Caroline) så fixade vi lite mer hö, komplicerat värre. Efter det så flyttade vi tillbaka alla fodersäckarna, som vägde ca 20 kg var, hej träningsvärk överallt. Sen tog vi in hästar och bytte täcken, det är ett himla täckesbytande på dethär stället. Dom fick mat med och jag mockade åt Lilleman med, åh han är så mjuk och pussvänlig. Sen var klockan fyra och jobbdagen slut.

Duschade lite fint och började packa lite fint. Vid sju åkte vi till Haddenham och åt middag på en indisk restaurang, mycket mycket gott. Det var våran "hejdå-middag", jag och Rebecca, familjen Hope och deras två grannys. När vi kom hem igen så fick vi paket och order om att dammsuga rummen samt byta lakan imorgon bitti. Klockan nio går bilen härifrån. Så vi dammsugade, packade det sista och åt choklad.

Om allt går som det ska så är jag hemma om 24 timmar, galen känsla. Kommer sakna sängen, även om min säng hemma är "min" säng så är den här sängen skönare. Nu sovdags, imorgon åka hem-dags. God natt.

It's not your fault but mine. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0