onsdag . i hope you don't mind

Funderar på om jag kanske ska lägga ner min chipspåse för ikväll, tror inte chips finns med på "saker att äta så somnar du lättare"-listan tyvärr. Eller också kan jag äta upp cipsen nu och vara nyttig imorgon, tåls att tänka på.

Min onsdag har varit bra (bortsett från min fotvärk), hästig, fullt upp och solsken. Började morgonen med att mata hästar, byta täcken på hästar, släppa ut hästar, sätta VJ (den näst näst nyaste hästen som kom för två-tre veckor sen)på skrittmaskinen (man säger nog inte "sätta" egentligen men vad säger man istället?), mocka boxar och fxa hö/vatten.

Hade en kort kaffepaus innan jag gick ut och red George. Det började med att han klev på min häl påväg ut från hagen. Först gjorde det förbaskat ont, inte så konstigt med tanke på att han är gigantisk (med betoning på gigantisk) och gummistövlar skyddar inte så hemskt mycket. Men jag bestämde att det går över och ignorerade smärtan, jag hade ju en häst att rida. Länge sen jag kände mig så hemskt liten på en häst, men det gick bra (stundtals jättebra) för att vara första gången. Rytmen i lättridningen var dock extremt svår att hitta, stor häst likamed stor trav, konstigt. Galoppen däremot var helt underbar, riktig gunghästgalopp.

Efter ridpasset tog jag tidig lunch, en extremt färgglad sallad. När jag hade slängt i mig lunchen gick jag ut i stallet igen och sadlade/tränsade Woody, Caroline skulle komma och rida några av hästarna. Så mellan halv ett och halv tre sadlade jag på/av hästar, en fyra stycken sådär. Hann med att putsa sju träns och två sadlar med, produktivt så det bara skriker om det. Sen tog vi in dom hästarna som var kvar ute och när vi hade matat dom var vi klara för dagen.

Satte mig med datorn på golvet framför elementet en stund (min favortiplats när det är kallt). Gick in i huset och kollade tv en stund. När Millie kom hem hjälpte jag henne när hon longerade Prince och så mätte vi boxar med, i mörkret (insåg att ingen av oss var tillräckligt långa egentligen). Åt bakpotatis med tonfisk/majs och sen såg vi på tv. Förstår mig inte riktigt på människorna i The only way is Essex. Nu ska jag sova i the present room igen, värmedyna igång! (Chipsproblem löst, chips uppätna.)


George, och marken är grymt mycket längre ner än mig.


Sallad, sallad, sallad och en tumme.


Som sagt, finväder (men kallt).

Baby your a firework. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0