lördag . run your feet

Slapp barnvaktande igår, skönt att avnjuta en sjuk kväll i endast sitt eget sällskap faktiskt, tror jag behövde det, fick sova någorlunda tidigt med. När jag började vid åtta var det bara lite snö, som igår. Så vi släppte ut alla hästar, mockade, slog sönder is och fixade hö i alla hagar. Mitt i allt detta så började det snöa. Det började som miniflingor som bara växte under förmiddagen.

Efter stalljobbet på morgonen gick jag en promenad med hundarna innan jag tvingade i mig en varm citrondricka. Sen hann jag lagom börja plocka undan disken när Sue kom in och sa att vi skulle ta in alla hästarna igen pga snön. Så på med alla mössor, vantar, jackor och halsdukar igen. Sen tog vi in en 16 hästar eller så. När vi var klara med hästintagandet och var sådär härligt genomblöta överallt gick vi in igen. Jag och Gini satte oss framför tvn under varsin filt och kollade barnprogram, mycket allmänbildande.

Efter ett tag skulle vi gå ut och ta in tre hästar till. Då hade det slutat snöa men snön på marken nådde över mina gummistövlar, galet. Hur kan det snöa typ 35-40 cm snö på bara några timmar. Sen matade vi hästar och sopade bilen så vi kunde köra in den i stallet. Sen in i huset till tvn, filtarna och eldarna.

All den här snön är inte okej. Flygplatserna är stängda. Halva familjen Hope har suttit fast på motorvägen sen klockan två, ingen aning om hur långt dom har kommit nu men dom hade inte rört på sig alls vid sju. Lider mest med Prince som inte har något vatten (och ja dom sitter fast i trafiken med hästlastbilen inklusive ponny).


I morse var det såhär lite snö (då tyckte jag det var alldeles för mycket), nu kan man inte riktigt se den där krukan längre.

We're like a jedi and Cinderella, not in the same story. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0