lördag . not everything lasts

Började min lördag med att äta frukost (bra början). Började själva jobbdagen med att göra frukost. Först ReadyBrek till Gini sen ehm mackor stekta i äggblandning (och ja dom hade något fansy namn för dte som jag har glömt bort helt) till Eleanor. Efter lite undanplockning, diskning och skoluniformstvättning åkte jag och lämnade Gini på Stage Coach i Aylesbury. Bara för att åka hem och fixa lite smått innan jag och Simon åkte BMW (sjukt viktigt att vi åkte BMW, kanske) tillbaka till Stage Coach och tittade på när dom spelade upp sin julföreställning. Dom små barnen var sjukt duktiga och allihop sjöng bättre än jag någonsin kommer kunna göra, dom är runt sju år, hm.

När vi kom hem igen så fixade jag lunch till mig och Gini, sjukt avancerad lunch bestående av nudlar och majs (jag har hört att man måste ge barn grönsaker till lunch). Sen spelade vi ponnyspel, hängde tvätt och eldade lite. Sen kom Mags och Eleanor hem, så jag och Gini åkte igen. Efter att vi fått en fin karta till teartern hon skulle till, synd bara att kartan va fel (eller kartan va rätt men man kom inte till teatern när man följde den). Tur att vi hittade en trevlig dam att fråga så vi kom rätt till slut.

Hem hittade jag iallafall utan karta. Bakade banankaka på våra svarta bananer. Sen skulle Eleanor baka choklad cookies med marshmallows i. Det blev ehm, kreativt. Eftersom hon valt det hårda smöret ville det inte bli krämigt så hon tog lite av det mjuka smöret, då blev det krämigt och fint. Sen satte hon in dom i ugnen. Efter en liten stund hade hon inga cookies utan mer kaksmet på hela plåten. Så vi använda våran kreativa sida och gjorde en cookie-cupcake och en cookie-kaka. Folk skrattde åt stenlook-a-like-resultatet, men åt det gjorde dom.

Åt indisk take-away framför X-factor-finalen gjorde vi med. Mycket gott var det, mätt som en blåsfisk var vi nog allihopa. Rätt person åkte ur lördagens del av finalen, nu kan vem som helst vinna söndagsdelen. Kvällen avslutades med Bridget Jones.

We're okey, nothing but okey. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0