lördag . for the very first time

Var skadligt trött när jag vaknade i morse. Började med att tvätta skoluniformer, en fyra-fem stycken. Sen var jag ute i stallet och mockade och sånt några timmar. Och sen julpyntade vi lite, börjar bli dags nu, vi har fått en fin svart plastgran i våran stuga, sweet.

Efter lunchen red jag med Millie. Jag red Woodie, första gången på år och dar som jag satt på en häst (den senaste var Vittra förra sommaren tror jag, galet). Vi red runt lite på farmen, ni anar inte hur stort det faktiskt är med alla fält och påhitt. Millies ponny Prince var på galet humör med, dom jagade här, till fots, och han ville vara med så han var lite exalterad. Därför trodde han att han aldrig i hela sitt liv sett saker som får, träd och andra läskigheter.

Efter ridturen gjorde vi lite andra stallsysslor, flyttade hästar och så. Någonstans där kom regnet och tog bort den sista snön, lycka. Sen följde några timmar av kakdekorerande, syskonbråk (insåg att jag inte saknar vissa saker angående mina syskon), middag och julsånger. Hann med en välbehövlig dusch innan X-factor. Skulle kunnat somna när som dom senaste sju timmarna men det har jag inte gjort, men jag borde.

Imorgon ska jag antagligen följa med och kolla på när dom tränar hästar, för att jag kan och vill och inte för att jag måste, för det måste jag inte för jag är ledig imorgon.


Även att hon är suddig så är Rusty charmig så man smälter.

After all it's just a fantasy. :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken mysig häst!

2010-12-05 @ 17:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0