fredag . oh lord won't you

I morse ville jag helst stanna i sängen, hela dagen. Men det gjorde jag inte. Jag tryckte i mig lite frukost och gick in i huset och klädde barn istället. Eller hon klädde på sig själv medan jag gjorde frukost åt henne, men iallafall. Sen gick jag på hundpromenad medan Mags skjutsade Gini till skolan. Fixade sovrum och tvrum när jag kom tillbaka. Sen ägnade jag en stund åt att slå in julklappar, andras julklappar till andra.

Sen gav jag mig ut på mission; skjutsa Millie till skolan och lyckas ta mig hem igen utan att köra vilse. Mission complete. Nästa uppdrag var dock aningen mer komplicerat. Jag fick ett rör blod och en karta; kör till veterinären och lämna det här och hämta medicin. Kartan var lätt att följa, jag hittade med en gång, problemet var bara det att dom hade gjort om vägen och så där så det gick inte att parkera. Är ganska säker på att man inte fick parkera där jag till slut ställde bilen, men det går ju fort dethär tänkte jag. Jag hade fel. Först hamnade jag på smådjursavdelningen. Sen när jag väl kom rätt så visste dom inte att jag skulle hämta någon medicin. Efter x antal telefonsamtal och bläckiga fingrar fick jag äntligen min hästmedicin och kunde krångla mig ut ur stan och åka hem igen (en timme in på min rast, heja.)

Väl hemma åt jag lunch, smarrigt värre. Sen åkte vi en sväng till Thame för mathandling och annat spännande. Hittade en julklapp till min kära mor, dagens skratt. Inhandlade ny choklad med, den gamla tog slut vid lunch, hm. Sen åkte vi hem. (Och jag frågar mig hur min långrast tog slut så fort?) Jag släppte ut hundarna en kvart, åkte och mötte Mags och Gini utanför Thame och tog med mig Gini hem. Vi åt choklad, hennes choklad, och skällde på hundarna som antagligen har lärt sig flyga eller något, hur skulle dom annars få tag på saker som ligger långt utanför deras räckvidd (det är för mig ett mysterium hur dom lyckades).

Ställde in pastagratängen som Mags förberett i ugnen. Fick ett telefonsamtal och åkte och hämtade Eleanor nere i byn. Sen åt vi middag för tre, hiskeligt gott var det. Diskade lite, eldade och sen var jobbdagen slut.

Kom på häromdagen att jag sen jag flyttade hit har lärt mig äta massa konstiga saker. Inte bara konstiga som i "engelska" utan konstiga som i "saker jag inte alls skulle få för mig att äta innan". Har avskytt kokta morötter sen jag var, ehm pytteliten. Men nu äter jag det utan att blinka (kan inte påstå att jag älskar det men iallafall). Har också börjat äta ärtor (hallå jag har aldrig ätit det innan), bönor och russin. Tvingade till och med i mig en kopp varm choklad en gång, det är nästan så att ag blir rädd för mig själv.



Everything will be alright. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0