fredag . och så va det med den saken

Började min fredag med hästarr hästar och åter hästar. Sue var med Millie på ridlektion så det vara bara jag och hästarna i en halvtimme eller så. Tog av täcken, släppte hästarna i skrittmaskinen, släppte ut hästar, bytte täcken, mockade, fixade vatten osv. Kallt som sjutton men det gjorde inget alls, skulle kunna göra sånt hela dagarna. Men det fick jag inte, efter hovslagar-besök (fint besök detdär, maha) så var jag tvungen att fixa mig lite matsäck för en hellång bilfärd mot okänt mål.

Eftersom Laura inte mådde bra va hon tvungen att åka hem idag istället för imorgon som hon skulle ha gjort. Det funkade inte alls i planeringen eftersom Mags va tvungen att åka på nån grej och jag egentligen hade rast tolv tll fyra. Men men, jag fick en hemgjord karta, lite choklad, ett äpple och en cola light och så gav jag mig iväg. Innan jag åkte frågade hon om jag kört på någon engelsk motorväg, "nej det har jag inte", du måste köra på den största motorvägen i hela England, trevlig resa och lycka till, ring mig när du kör vilse, typ.

Chokladen tog slut alldeles för fort, folk kör alldeles för fort och jag hittade fram till hennes skola. Var tvungen att trycka på en knapp och säga varför jag var där innan jag fick åka in på området, otroligt mycket säkerhetsåtgärder var det på den skolan. Efter en felkörning (som inte var mitt fel) kom vi hem säkert och bra, tre och en halv timme efter jag åkte.

När vi kom hem fixade jag mat till barnen, slängde in en pizza i ugnen, ansträngande och bra. Efter klockan sex blev det äntligen dags att sluta (då hade jag inte haft den minsta rast sen åtta på morgonen och inte ätit allt för mycket). Tog en sväng till Tesco med Rebecca och handlade lite onyttigheter. När vi ändå var på vägen körde vi till Haddenham och köpte take away, pizza som var sjukt sjukt god.

Avslutade kvällen med en brasa och Spiderman.

You got a way to keep me on your side. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0