tisdag . jag hade fel

Det var nästan ännu mer onödigt att gå till skolan idag, en inställd naturkunskapslektion och 25 minuter svenska. Men eftersom jag hade körlektion innan och jag fick med mig Julia dit igen för att plugga teori så var det inte helt meningslöst. Det slutade med att vi satt där i tre timmar och det gick rätt så bra faktiskt, tummenupp på det!

Kom fram till att mammas födelsedag på fredag betyder att jag har varit 18 i sex hela månader, usch vad gammal jag känner mig. Men om nu 50 är livets medelpunkt så har jag ju en bit kvar, och har jag inte det så spelar det ingen roll. Det där med döden är rätt känsligt, men jag har insett att det värsta som kan hända i vissa situationer (läs så fort jag går upp ur sängen) är att jag dör. Men så fort den tanken slår mig kommer jag fram till att det är inte döden som skrämmer, inte min död. Jag är inte rädd för att dö, jag dör när det är meningen att jag ska dö. Däremot är jag rädd för att mina nära och kära (fint uttryck detdära) ska dö.
Därför försöker jag låta bli att tänka på döden så mycket, det slutar alltid att jag blir rädd för att dom jag tycker om ska dö och hur livet skulle bli då. Men man kan ju också se saken ur ett annat perspektiv, döden kan ju faktiskt vara en befrielse, både för den som dör och personens omgivning. Som min mormor (som jag förövrigt saknar jättemycket), hon hade cancer och var så gott som levande död (eller hur man nu ska uttrycka det) i mer än ett år. För henne kom döden som en befrielse, döden innebar att hon slapp lida och personerna i hennes omgivning slapp se henne lida.

Nej men det blev väldigt djupt det här, för mycket tankar var det ja. Egentligen sitter jag mest och väntar åp att mobilen ska laddas klart, om det nu funkar (i starkt behov av en ny) så tankarna får flyga som dom vill. Egentligen borde det stå en sammanfattning av kultryck och maxlast och bromsar här, det som borde fylla min hjärna för tillfället.

Borde slå ett slag i bordet och höra med Pernilla om vi skulle rida idag med, han behöver motion tjockisen så jag hoppas på att dom kommer hem snart (och att han får ny sko). Men det som egentligen stör mig mest just för tillfället är alla extremt dåliga låtar som någon (läs putte) lagt in på datorn. Börjar få ont i trycka-på-nästa-fingret.
Så därför blir det inte mer nu, är tillräckligt rörigt som det är.

:)

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha har du ett "trycka-på-nästa-finger"? xD det har inte jag sett förut ;D

:)<3

2009-09-01 @ 17:59:13
URL: http://daammtussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0