onsdag . stärnor är vi alla

Sitter och läser om Fjollbert, han verkar varit en seg typ, och boken (Madame Bovary) låter mera som en självbiografi än en roman. Annars består boken mest av äckligt onödiga miljöbeskrivningar och krångliga meningar, varseblev är nog det ord som finns med mest. Fast det ordet vet jag ju vad det betyder, men resten liksom. Därför känns det som en bra ide att fortsätta ikväll, sena nätter dagen innan är bättre än sena nätter dagen efter!

En lektion idag och sen hem, råkade bli så att idag blev en städdag. Eller flytta runt lite saker och se det som en städdag är nog mer rätt ord. Har sett historiefilmen idag med, helt okej men det var en snubbe jag tappade bort på vägen. Tyvärr ligger pappret med uppgiften i skolan så den kan jag inte göra idag. Men flmen är sedd åtminstone och det är en bra bit på väg, rätt väg.

Och nu är klockan snart sex, och det betyder att jag borde gå och byta om och gå den långa vägen till stallet och träffa Emma och plocka ihop grejorna, på fredag smäller det, maha! Ska pussa på sjuklingen med, och hålla en tumme eller fem på att det blir bättre snart.

hej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0