tisdag . helgen

Har vart lite mycket nu så det blev ett litet uppehåll under helgen. Den var iallafall bäst! Började med fredagen och bio och så. Det var mys, jag mådde äckligt dåligt tyvärr.  Filmen var superbra, fem av fem toasters! Åkte bussen hem direkt efter filmen och Pillan hade stora problem med att vara tyst... "var e andersson?.. där e andersson"  Hon blev så uppspelt att busschaffisen blev ledsen på henne. Det var roligt. Det var roligt att det inte gick någon buss till nabben heller, dom fick gå till Emmelie. Hemma var jag trött, jag somnade innan tio, en fredagkväll.


Lördagen var en stall-dag. Michael sov hos mig och eftersom han inte ville göra något annat följde han med till stallet. Elin var gullig och hängde på också. Var jätteduktig och fixade allt tråkiga först, och fort gick det. Sen skulle jag rida. Först Vittra, det var lite sådär nervöst som det alltid är med nya hästar men det gick super. Jag föll för henne på direkten kan man säga. Sen red jag Blondie lite med eftersom Sandra och dom var i Kisa. Det gick med ganska bra, hon var lite upp och ner men jätteduktig. På kvällen hände inte alls så mycket, tog det lite lugnt, det var behövligt.


Söndagen vaknade vi tidigt, fastän vi somnade alldeles för sent. Åt lite frukost, spelade pizza-spel, jag var bäst. Sen åt vi lite till och promenixade till statoil och bussen. Tog bussen till Långnäs (uttalet där ja) och Pernilla och Nicklas och knäpphästen. Red Windy lite, först jag och nej vi är inte så perfekta för varandra men han höll sig på marken den här gången iallafall, men jag fick träningsvärk ändån. Men P är en pärla på detdära!

Efter hästen åkte vi till nabben, lagade mat, jag och Pernilla lagade mat. Spagetti och köttfärsås, med lite mumsiga ingredienser som hjärnan i lägenheten (dvs jag) kom på. Det smakade himmelens bra. Sen tog vi bussen till b-måla för att hälften skulle hem :(   .  Det är aldrig kul! Sen åkte vi hem med, åkte med samma busschaffis tre gånger den dagen. Hon var snäll men körde som en dåre!
Hemma blev det blåbärssoppa och parlamentet och sen en dusch och sen sova!


Måndagen var back to realtiy dag, till att börja med. Skolan och allt först, usch på det. Sen stallet, nu är det bestämt! Mockade och fodrade och red. Elin var med och red Glorran, lite oenses om vem av dom som bestämde men det gick bra. Red först Blondie efetrsom Sandra stukat benet, hon var duktig och liten och bra. Blev en liten sväng med Vittra också, fast bara skritt efetrsom det var mörkt och så. Men kärlek på hästen! Ska bli stallet några dagar i veckan nu, tummenupp på det!


Idag är det tisdag, regn och annat bland väder! Konstig dag i skolan, prov, rörligbild, mum och lots. Inget speciellt fast konstigt var det. Mysigt regn på hemvägen, dock inte här hemma. Pratade med Ingela om apu men men, det blir som det blir. En lugn dag med House som avslutning.


Svejsan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0