söndag . kalas och kalasbra helg!

Ja vad ska man säga, helgen har gått läskigt fort. Antagligen inte fortare än vanligt men det känns som det. Fredagen blev det som sagt laser game på idrotten, vann inte men nästan och sämst var jag inte, bättre än julia! ("Sällan hoppar en termos, bättre än julia!") Sen gick vi till stationen där Michael väntade. Åkte hem och så, sen hände det inte allt för mycket, en mysig dag med bästa!

Lördagen var riddag var det bestämt. Fast först städa lite så mamma blev glad. Tog bussen till nabben och Pillan. Träffade en apgullig hund, happy, och Pillans grymma morfar. Vi gick till sjöutsikten för att rida. Emmelie var där me. Skulle hoppa lite med Windy, först red Nicklas men hästen var lite jobbig så Pernilla red. Men han var ännu mer damp med henne och hon är sjuk så vi bytte. Nära att jag flög i backen ett antal gånger måste jag säga, hade inte ridit sen nyår och träningsvärk i benen.

Gick inte överdrivet bra att hoppa men vi kom över typ tre gånger iallafall, axeln hoppade ur led med. Emmelies häst är snällare. Det gick ju inte bättre när Windys gigantiska kärleksobjekt kom in heller, stirrig häst det dära. Då kunde Windy inte ens rygga utan att bocka/slänga sig åt sidan/sparka bakut. Så vi bestämde oss för att släppa honom i padocken så han fick springa av sig. Det var behövligt. Fast vissa människor har tydligen alldeles för mycket tid att lägga på andras problem istället för att inrikta sig på att dom själva inte är så gudomliga som dom tror. Men hästen lugnade ner sig tillslut iallafall.

Efter stallet åkte vi till Pillan och sen vidare till Ålem, käkade pizza (mums!) och sen gick vi till Emmelie och va där några timmar. Efter en låång promenad (träningsvärk) klarade vi oss utan natttaxa på bussen och åkte hem till Pernilla igen. Somnade typ direkt.


Idag vaknade vi i Pillans säng. Hon och Nicklas vaknade lagom tills vi skulle åka så det blev ett "godmorgon och hejdå". Hemma blev det en dusch och lite mat. Kollade lite på Sveriges värsta bilförare i brist på annat, dom är fan sämre än mig! Sen kom bror och jag fotade lite, inte jättedåliga bilder faktiskt, ångrar att jag inte valde foto istället!
15.00 var det kalas, för mig, känns konstigt eftersom det är en sak man bara har en gång om året (logiskt ja). Känns konstigt att fylla 18 med, vuxen.
Fick typ bara pengar och blommor och några förstoringar, ska få paket av familjen och så på onsdag, som ju är födelsedagen. Då har jag bestämt att vi ska köra bil med.

På kvällen hamnade vi framför tvn, Beck och Parlamentet. Michael sov hos mig till måndag, han är bra!<3

:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill ha påsklov nu!!!

2009-03-03 @ 19:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0