onsdag . blandväder !

Vädret är som humöret, som är som livet, som är som tankarna. BLANDAT!
Regn - sol - moln - blåst - sol - regn - sol - regn -blåst...

Egentligen borde man nog varit duktig och åkt till skolan och gått på grafen förut, men NEJ jag åker inte buss i två timmar för att vara i skolan i ca 40 minuter, så är det bara! Därför sov jag tills jag vaknade och sen gick jag upp och åt frukost och städade, äckligt att vara allergisk mot damm så man är tvungen att städa hela tiden. Men nu är rummet nystädat, alltså inget glassplitter på golvet längre. Packade upp tvn med, eftersom jag är den enda tekniska i familjen (ehm?). Den passar iallafall bättre än den gamla i vårt minimala tv-rum. Så GRATTIS PAPPA! Nej han fyller inte år förrens på fredag, men en tv på en regnig onsdag är ju aldrig fel, tummenupp på det!

Tiden går fort när man har roligt säger dom, men jag vet bestämt att tiden går ännu fortare när man har tråkigt! Har blivit lite mycket minnen som kommit tillbaka just nu. Gick förbi ponnysarna häromdagen, då kom tårarna! Det var nog den bästa tiden i mitt liv, eller iallafall en av om bästa. Man var liten och hade lagom med bekymmer, "egen" ponny och stallet med bästa nästan varje dag. Fy sjutton vad jag vill ha det så igen.

Har kommit fram till att världen är väldigt orättvis, och nej jag syftar inte bara på mig själv. Visst det finns stunder då jag undrar varför just jag? men på något konstigt sätt lyckas jag alltid komma tillbaka. Tydligen finns det motivation och vilja att gå vidare även hos mig. För visst mitt ben funkar inte som det borde, men det är något jag får lära mig att leva med (och jag är på god väg). Fysisk smärta är åtminstone lättare att leva med än psykisk smärta.

Och imorgon är det torsdag, likamed engelska nationella (muntliga) med nella vid tio, körlektion kvart i tolv och göra klart filmen resten av dagen. Sen fredag och sista graflektionen för all framtid, om jag inte får för mig att läsa två c-kurser men det känns lite väl ambitiöst. Sen sista lektionen innan sommarlovet, idrott. Efter idrotten följer Michael med mig hem och kalasar för pappa och efter det åker vi nog till öland igen. KLT must love me!


Ibland slås jag av tanken att få körkortet i ett flingpaket, synd bara att jag inte äter flingor. Nej men nu ska jag jobba på min header, sen äta och sen blåsa bort molnen så att jag kan rida.

Tjohejsan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0