torsdag . a thing called love

Sitter och nöter Johnny Cash och är lycklig.

Älskling kom hit i måndags och åkte hem idag, men jag ska till honom imorgon efter körningen. Imorgon blir det tio-bussen till kalmar istället för tåget som aldrig går. Igår var en bra dag, vaknade vid åtta och tog en dusch och frukost. Sen bussen in till Kalmar och Pernilla. Sprang runt i massa affärer några timmar och åt en onyttig lunch på Donken. Sen hem i regnet igen.
På kvällen blev det en film, Genova, bra men slutet var liksom inget slut. Hela dagen var mys och leendet var på konstant.

Idag vaknade vi sent, trodde klockan var sju men så var det visst inte, ehm. Blev en frukost och en dusch med älsklingen. Sen följde jag med honom till bussen. Och nu sitter jag här och försöker se livet från den ljusa sidan. Ska ta cykeln till Ålem och rida Vittra en sväng var det tänkt. Hon är så fin så jag tror att jag blir tokig ibland, hur ska jag klara mig utan henne? Eller utan Garpur om det blir så, allt är alldeles för komplicerat och folk är alldeles för dumma i huvudet. Hästfolk är det värsta som finns!
Men jag ska tänka positivt och njuta av den tiden vi får. Istället för att vara ledsen för saker jag inte kan påverka ska jag leva en dag i taget och peppa Stockholm på onsdag.


Med ett leende på läpparna, hej  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0