torsdag .

Skola idag då, andra riktiga skoldagen den här veckan, fler såna veckor tack! Svenska först på morgonen, typ "hej ni är här nu kan ni gå och göra vad ni vill". Så vi fixade lite fakta om han boccaccio (och nej jag har fortfarande inte lärt mig hur det stavas men google kommer med bra förslag ändå) och sen väntade vi på klockan. Efter svenskan var det engelska, mera Bilbo, ska läsa typ hela boken tydligen, ett kapitel i taget. Skrev konstiga historier om Bilbo och hans vänner också. Sen lunchade vi på mc-klubben (idas ord) och nu sitter vi på ugglan. Fast det är lektion i alla normala salar så vi är på ljudet där inget funkar som det ska, tangentborden är segare än sega råttor och illustrator finns inte ens.
Måste tilläggas att dagens var den röda audin. Den var parkerad, utan handbroms, så helt plötsligt började den rulla bakåt rakt in i en skylt och vidare tills muren sa stopp.

Fast jag är klar med min mobil och hand nu iallafall så bata kan inte klaga jättemycket. Satt hos bror  i massa timmar med Teleqvic igår, sen skulle jag vara snäll och köpa np-godis åt Elin men det hann jag inte för bussen gick. Bussade med Pillan halva vägen, trevligt trevligt! Fick gå från statoil så det blev en sväng in där och fixa godis istället, är man snäll syster så är man. Träffade känt folk där med, hejhej! Sen promenerade jag hem, Elin mötte mig på halva vägen typ så jag slapp gå själv.
Hemma blev det lite fika och en dusch innan jag somnade. Trodde inte att jag var så trött men det bevisar bara hur otränad man är, halvdöd av att gå fem kilometer och lite badminton.




Efter lunchen blev det rörlig bild och det var de kortaste 3,5 timmarna på väldigt länge. Fick motion och styrketräning på köpet med, och så fick jag choklad så jag ska inte klaga. Ska göra ett filmprogram nu, typ filmkrönikan. Så idag var det filmning av inslag för min del. Var i källaren med lik på borden och på maxi och åt choklad, ambitiöst och produktivt ja.
Fick gå tidigare så vi kunde åka 16.25 också, det var snällt.

Hemma åt jag lite kyckling, mums! Pluggade lite med, prov på Homeros på måndag. Hoppas det går fort att skriva iallafall så att jag slipper stanna hela livet, tur att Becca med ska göra det. Nu ska jag installera photoshop på datorn igen (happyface på det) och fundera på hur det blir med helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0