onsdag .

Jahopp, bara en skoldag kvar innan lovet, den jobbigaste. Eller det var kanske idag? Eller nej kanske inte.
 Hade psykologi på morgonen och det var faktiskt inte allt för ansträngande, sovmorgon vecka 17 måndag och onsdag och vecka 18 på onsdagen. Ser vi fram emot! Börja veckan efter lovet med sovmorgon, inte helt fel efter en natt på tåg.

Efter psykologin hade vi graf. Skule tydligen börja med kalligrafi nu innan lovet, dte är så meningslöst att börja med något sista lektionen innan lovet istället för att göra klart det man håller på med. Iallafall så är kalligrafi verkligen inte min grej. Blir ju inte bättre av att man tvingas vrida sönder handleden (jag som har såå bra handleder redan innan) bara för att penna ska va rak. Att bata kommer och hänger över en i en väldigt lång evighet gör definitivt inte saken bättre! Ska tydligen göra nåt projekt, och nåt teoretiskt arbete om det med.

Till lunch avr det påskmat, helt okej inte jätteäckligt åtminstone. Ägg och köttbullar med rödbetssallad är inte fy skam på en onsdag. Ljudet sände radio i matsalen, men det var nåt fel på Julias mikrofon (eller något annat som var Håkans fel) så det lät som att Ida pratade med sig själv, lite smått kul sådär.

Efter lunchen mådde jag inte så värst jättebra så jag lämnade mitt erica-arbete och gick hem. Regnet gjorde ju inte direkt så att man blev mer motiverad att stanna. Var trevligt att va hemma kvart över två istället för sex. Passade på att tvätta min jacka och lite till på lördag. Åt mat med mamma och dom för en gångs skull och sen gick jag till stallet.

Annsofi hade varit gullig och fixat allt så det var bara att ta in hästen och borsta och så och sen rida. För här regnade det minsann inte! Red med Matilda en stund. Sen när hon gick så blev det lite mer seriös träning. Hästen är underbart bra! Klarade av högergaloppen idag med, tummenupp bigtime på det! Kommer att sakna hästen himmelens mycket under lovet, trodde inte det skulle bli såhär bra faktiskt. Fast det funkar inte som det borde med mitt ben har jag kommit på alldeles för många gånger, jag saknar Peter faktiskt! Borde nog ta och ringa honom sen och ta en trip till oskarshamn och börja träna benfan på riktigt.

När jag kom hem var det bara mamma hemma så jag bakade en kladdkaka (surprise surprise) och så fikade vi när pappa kom. Men nu är Elin hemma igen så jag ska se om vi kan printa ut några papper och plinga lite på gitarren. Har bestämt mig för att lära mig på riktigt nu, maha!

Imorgon ska bli en bra dag, och blir det inte det så är det ju inte mitt fel iallafall. Kommer att avlida lite smått i tre och en halv timme där. Men sen kommer Michael hit och på kvällen ska vi till Erik och fika. Sen är det lov och det ser vi fram emot! Positiva tankar här!

gonatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0